ganska precis ett år sedan..

för ett år sedan just idag bestämde vi oss för att flytta till Sverige. När jag tänker på det idag så känns det så långt borta.. Frankrike och mitt perfecta liv utanför Paris. De härliga vännerna, proffsen, tävlingarna, glassiga festerna, dyra hästarna och såklart den perfecta pojkvännen..  Ibland undrar jag om jag gjorde rätt som valde att flytta hem. Sverige är verkligen inte lika glamoröst..  Fast och andra sidan efter två år hemmifrån så längtade jag faktist hem till mina vänner och min familj.  Något annat jag saknade var snön!! visst kan man åka till alperna, Chamonix är ju lovely men de är inte riktigt samma sak. Vintern var en enda lång och ruggig skåne höst!
Jag pratade med en kompis från Frankrike idag och han frågade om Alban, hur jag kände nu och om vi hade snackat nått. De kändes så skönt för jag har varit lite bitter men nu känner jag inget, absolut ingenting. Jag är varken arg eller ledsen när jag tänker på honom. Han har bränt sina chanser och jag tänker fortfarande inte svara på hans mejl eller när han ringer men jag är så over him! Jag kommer ihåg när allt skit hände så trodde jag aldrig de skulle gå över jag var så väldigt ledsen och arg. När syrran sa att de kommer gå över och bara nån vecka innan hade jag velat göra slut för jag var så trött på honom, fattade jag inte hur hon kunde säga så, jag trodde jag aldrig skulle kunna komma över honom men samtidigt kunde jag ju inte flytta till brasilien med en kille som varit otrogen.. vilken soppa de var =) jag vet inte om jag skrivit det förut men nu när facebook är vårat nya sociala verktyg där man håller sej uppdaterad och får reda på allt om alla.. anyway, ett av hans argument var,* men du hade ju ändrat status på facebook..   tydligen så var det helt ok att vara med nån annan då =) idiot! ni som känner mej vet ju att jag ändrade den där stausen så fort jag blev arg.. ;) haha, men hörde oxå om någon som fick reda på att den andra parnen ville skiljas genom att han ändrat status på fb.. helt sjukt, vart tog den verbala kommunikationen vägen..? Fire/M


Bdw bjuder på lite kort från france..



Kommentarer

Skriv en liten hälsning:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0