Livet är en dans på rosor..

Idag tänkte jag slänga min ros, den hade dött för längesen.. 
eftersom den var en present så har jag försökt att återuppliva den för att stilla mitt dåliga samvete.. (jag har jämt ihjäl rosblommor)
Men hör och häppna så hade den fått ett nytt skott! Så nu finns det hopp om att den kanske överlever ändå.
Det är dåligt väder och jag är fortfarande lite sjuk är väl kanske därför jag har tid över att bara sitta och fundera över min ros.



Livet är en dans på rosor
Men det är en dans med svåra steg
Du ville visa att du fanns och att du levde
Och att inte allt var lika dött som dom
Du ville se alternativ i allt som inte var nåt bra
Och att det gick att göra om
Du ville bara hjälpa till och vara snäll
Mot som som praktiskt taget ingenting förstår
Du ville bara göra gott och ändå fick du namnet Fröken svår
Dom sa att ingenting var svårt
Och du fick höra att livet var en dans på rosor
Och det blev en dans som stack dig hårt
..


Kommentarer

Skriv en liten hälsning:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0