Vaknat på fel sida..

Den här dagen suger! Började med att jag försöv mej till 9. Skulle ha gått upp vid sju åkt till ridskolan och ridit Absolut och Sippan.. Grått och regningt ute. Kom till stallet vid halv tio då jag skulle ha varit på väg hem till mammi.. Hästen lerig, hittade inga bra skydd.. mammi ringer precis när jag ska hoppa upp, ber henne vänta och lägger the phone i fickan.. Tror ni inte den ramlar ur och rätt ner i leran.. Lilleskutt blir rädd, jag får hoppa ay och ta upp telefonen (mamma kvar i luren) Hon börjar tjata om var jag är och att hon har gjort mat.. typiskt. Sen snackar vi vidare och då börjar hon bete sej sådär som kontrollchefen, frågar om helgen vad jag ska göra och om jag inte ska jobba på tävlingen.. Jag berättar att jag ska ut med Sofie och sen fixa lite grejer på lördag.. och då börjar hon men du sa ju.. bla bla bla.. Jag blir sur säger hejdå lägger på och självklar så tappar jag ut min bästa läppsyl ur fickan när jag stoppar ner telefonen. Samtidigt kommer sura kärringen som alltid skäller på oss när vi rider på gångbanan.. Var inte riktigt läge att fråga om hon kunde ta upp min läppsyl.. Rider vidare, ska under järnvägen, går över bron och tror ni inte hästen börjar bråka mitt på bron och tänker inte gå över, samtidigt kommer en cyklist.. När vi äntligen kommer ut på vägen runt golf banan så sätter jag på min Ipod som jag tankade full med ny musik i går. Då har det blivit nått fel så den enda låt som är på ipoden är Ice cubes, It was a god day!  Passande!!
Resten av ridturen stöter vi på livsfarliga dagisbarn, grävskopor, hästar, vatten pölar och annat som är värt att typ skena för. Fy fn vilken ridtur, helt svettiga både jag å hästen! Där fick jag för att jag tänkt ge han en paus från hårdträningen, typ ta en skönuteritt! Hemma i stallet igen, så är hästens mat slut.. Glömde ta med igår.. suck
Väl hemma i lägenheten så käkar jag rester och dricker ett stort glas mjölk, som smakar lite konstigt men har ju käkat lök så tänker kanske därför.. kollar på förpackningen mjölken gick ut för fem dagar sen, därför den var lite klumpig.. Typiskt, väntar bara nu på att jag ska bli magsjuk oxå..
Spotify spelar Tracy Chapman och jag krupit upp i soffan under en filt med en stor latte i handen och funderar på hur jag ska få den här dagen att sluta bättre.. Kankse hinner med en springtur eller gymmet innan första lektionen, borde göra nått eller borde jag verkligen det idag? Kisses M

Det är en sånn dag idag!!



Kommentarer

Skriv en liten hälsning:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0