"Gratt ute, gratt inne, gratt i hjarta, gratt i sinne"

Gratt ute, gratt inne, gratt i hjarta, gratt i sinne. det var natt min morfar brukade saga fast han anvade sej av solen i stallet. Just nu kanns det mest gratt men snart sa kommer nog solen titta fram igen. var sa saker! Det kommer ta tid de vet jag, men jag vet ju oxa som sagt efter regn kommer solsken.. Nu ar det bara en vecka kvar i Brasilien tillsammans med cp exet, kanns skont.. jag langtar faktiskt hem lite grann, efter vannerna och alla andra man har runt hjartat. De ar ju helt sjukt jag ar i Brasilien och langtar hem!! Fast jag ar ju ganska saker pa att det ar pa grund av hela situationen, att behova se han och hanga med han varje dag.. jag hatar ju han.. eller han ar nog inte vard att hata men just nu kanner jag nagon slags hat karlek, men men.. Jag kan ju lixsom inte bara sticka ivag sjalv i Rio? kanns lite dumdristigt kanske? Jag har i alla fall fatt uppleva massor av saker och sett massor av vackra och intressanta saker. Landscape ar ju fantstic! so gront och alla mountains! Men det jag ar mest fascinerad av ar the Favelas. helt otroligt hur de kan bygga husen sa uppepa varandra. det ser hemskt ut men fasinerande pa dagen och pa natten ar de sa vackert med alla ljus uppe i bergen. Fast man vet ju att det ar hemskt oxa sa helt annourlunda mot vad vi europer ar vana vid. De har fattiga manniskorna tjanar lika mkt i manaden som ett par av mina jeans kostar!! helt sjukt va? och de kan ingenting about consruction eller el och vatten men anda kan de bygga hus for att bo i?! 90% av the people who lives there are normal people just like you and me, workers. sen ar de 10% som ar gangsters, drugdealers och bad people.. och det ar dom som styr allt i the favelas.
I gar blev en man skjuten just next to where my exs pappa har sitt hotel. och de har ar fina omraden.. heelt sjukt en van till familjen sag alltihopa.. ett liv ar sa lite vart har.. de var nagon som sa att du kan fa nagon dodad for 500 euro! helt sjukt! och hit ville jag flytta och leva mitt liv? jag tror brasilien ar ett fint land att leva i for vissa och ett land man ska aka till om man ar turist och vill uppleva fantastiska miljoer och beacher men for mej kanns det ganska skont att ha varit har for i de kretsar och pa det sattet jag skulle leva i brasilien skulle jag nog inte bli lycklig. de ar ett fantastiskt land men fullt av korruption och sanna klass skillnader jag skulle ha svart att leva i. hur sjukt det an later nar man kan leva i full service sa vill jag tvatta mina egna klader, jag vill stada, laga min mat osv. inte jamt kanske men inte alltid bli uppassad? visst man vanjer sej nog men anda, tanka att vara hemma fru men du har nan som gor allt at dej hemma du bara gar och vantar pa att din man ska komma hem, och han jobbar ganska mkt for att ni ska kunna ha detta underbara liv.. inte vet jag? ar det ett liv, ja for vissa. jag ska val inte klaga pa allt heller de finns ju massor med saker jag uppskattar och gillar. alla drinkar , nice shops, fina restranger, nice cars ja visst, ja ar tjej vi gillar sant,bli bortskamda.. men det finns granser.. Borta bra
men hemma ar nog anda bast! Walk on/Maya


Kommentarer
Postat av: Jenny

Saknar dig här hemma! Njut av värmen o skit i han! KRAMKRAM

2009-01-31 @ 19:50:37
URL: http://sweetjay.blogg.se/

Skriv en liten hälsning:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0