En underbar resa..

Eller kanske inte.. Till arlanda gick väldigt bra, Björnens föräldrar körde dit oss. vi åkte med ett flyg till Ukraina och stannade där på flygplatsen övernatten. Jeses vad folk är otrevliga och not service minded där! Den enda som var någorlunda trevlig var en säkerhetsvakt som spenderade sitt nattskift med att smöra för taxefree brudarna, smygsupa och ge bort grejer från taxefreen i små påsar till olika vakter och annan personal som kom dit. Undrar om det är ok att vara full på jobbet i Ukraina? De smög ju med det så kanke inte =) Vi hade iaf tur för vi hittade ett elutag så vi kunde kika på film halva natten. Flygplatsen stank rök och var allmänt vidrig.. Vi träffade på några andra svenskar oxå, ett hippie par med ett barn, pappan i familjen såg hämtad ur woodstock. En skön lirare, lång hår och flint. De var ett gäng i 20års åldern som oxå övernattade på flygplatsen. De var aspackade, festade och spenderade natten i rökrummet. Fy fn vad de ska ha mått dåligt när vi kom till bankok. Såg ena killen springa runt på flyget i bar över =) Det var helt omöligt att få flygvärdinnrna från Ukraina att le eller vara vänlig eller överhuvudtaget kommunicera med dem. Jäkla surisar!

Chauffören med resesällskap =) Såklart var lilla Olivia sötnos med <3                Flygplatsen



Här sov vi ;)
Trötta efter 19h i Ukraina



I bangkok började vi med en frappe på Starbucks sen vidare mot hotellet som faktist var över förväntan. Helt ok rum, resturang, massage och en liten shop. Vi bor i utkanten av stan men för de priset så är det riktigt bra. Trevligt och bra service.

Igår sov vi typ hela dagen tok en taxi in till city och bara irrade runt, ingen av oss hade ätit på 16 timmar ( ni som känner oss kan ju tänka er hur det brukar sluta, KATASTROF!) Elin, jag tänker på ditt  skräck/dröm senario du såg framför dej;) Men konstigt nog var vi nog så bedövade av värmen, somnbrist och jetlag så vi bara flöt runt i nån slags koma, åkte tuk tuk hit och dit, käkade tillslut på en svindyr restaurang där tuk tuk killen kände nån. Orkade inte bry oss, orkade inte bara gå därifrån fast vi ville, måste var hunger koma..
Idag har vi varit på JJ market, den största Marknaden jag varit på. Vi gick och gick och kom typ aldrig ut. Irrade runt på nån gigantisk djurdel av marknaden. Får ångest bara jag tänker på alla katter, valpar,fåglar fiskar, möss och ekorrar som satt i minimala burar eller fast kedjade och väntade på att nån skulle köpa dem. Vi kunde inte gå runt där mådde illa, så synd om dem.
Såg oxå en del skräp jag vill köpa men ska ta det i slutet när vi är på väg hem. Nyss tog jag en 120min massage på hotellet så nu känner jag mej helt mör. Imorgon ska vi på Night market och MBK. Ska oxå försöka fixa lite tåg och buss biljetter. Nu ska jag pussa lite på Björnen! Fire/M

Kommentarer
Postat av: Marit

Ahhhh va kul att ni kommit fram och börjat ert äventyr. Jag håller tummar och tår att jag inte lurat på dig nån häxdryck. Snart dax för oss att ta lite av den också.

Hoppas ni får en alldelsns underbar resa!!!!

2011-01-12 @ 20:41:11

Skriv en liten hälsning:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0