Tjipp tjipp

Sista kvällen på Koh samui.. I morgon flyger vi till Bangkok, vi orkar inte åka nå mer tåg, det har vi bestämt oss för. Idag var det också regnigt men vi hann med en kortis på stranden iaf. Igår var vi ute på äventyr, red elefant, träffade tigrar och deltog i en sjölejon show. Eller iaf jag:) Björnen fotade men kontaterade att efter en elefantritt, moppe tur i regn och hans förstora linne på mej i så såg jag ganska lodig ut där uppe på scenen.. Men men är man en stjärna så är man!! Björn konstaterar att bengaliska tigrar är 50ggr större än våran katt. Jag citerar han. Tigrar är det häftigaste djuret jag sett!!
Eller vänta 57ggr större än Ante!!



ANTE 4,5kg VS TIGER 260kg





Elefant ritt                                                                                                *Maya äger sjölejon showen*



Nu på kvälls kvisten var det några katter vid hotell terassen och vi gav dom lite kött men de var så hungriga att de åt upp mitt vitlöksbröd! Då skickade jag iväg Björnen för att köpa lite tonfisk till dom. Han kom tillbaka med en säck torrfoder =) Första katten åt upp en hel tallrik direkt sen somnade han =) Vi har ganska mkt kvar och för en stund sen gick Björn ut och tittade till dom, dom hade mat kvar =)

Så här blev våra fötter efter pedicure/fish spa





Kort summering av Koh Samui
  • Bananpannkakor
  • Moped
  • Fina stränder
  • 0 brännmaneter
  • Skabbigt hotell
  • Massor av god och billig sushi
  • Ladyboys (första utekvällen förstod vi vilka som använde de glittriga klänningarna med usa flaggan på, i äffären undrade vi vem som köpte sånna..)
  • Matstånd med grillvagnar
  • Grillspet
  • Thai boxning
  • Eldshow
  • glass
  • lotus
  • Myror
  • Vilda djur
  • horor
  • Varaner
  • fransmän
  • billigare än ullared är ett väl använt ord hos försäljarna i fisherman villige
  • billig shopping i chaweng
  • regn
  • strömavbrott
  • imodium

Kommentarer

Skriv en liten hälsning:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0